Mijn eerste Lackberg

Hans K 19 oktober 2023
Dit was de eerste Lackberg die ik las en ik kan dus niet teleurgesteld zijn in Lackberg, zoals andere recensenten, want ik kende haar nog niet. Ondanks dat je aan het begin al het eind van het verhaal leest is de ontknoping bijzonder verrassend. Dat vind ik al mooi gedaan. Het milieu is wat over de top (veel geld, botox, champagne, nanny's en vreemdgaan), maar wel goed beschreven, namelijk nu eens vanuit de vrouwen. Meer thrillerauteurs laten hun boeken in zo'n milieu spelen, maar dan zijn het altijd de rijke mannen die de hoofdrol spelen.
De hoofdpersoon Fay stort zich in een Ware Liefde en als lezer heb je al meteen een onbehaaglijk gevoel over die ongelijkwaardige relatie. Dat is mooi beschreven, je hebt constant het gevoel haar te willen toespreken. Ik heb me geen moment verveeld en er zijn heel wat thrillers waarin de personages nog veel stereotieper zijn (neem de veel geprezen Coben bijvoorbeeld).

Meer recensies van Hans K