Fascinerend

Hans K 27 december 2023
Intrigerend en fascinerend, dat zijn de woorden die me te binnen schieten. Wat een verhaal. Verteld door een toevallige passant in feite (interessant vertelperspectief). Hij luistert naar het verhaal van de vader van Lea over Lea. Gaat het nu over het noodlottig volwassen worden van Lea, over het onvermogen van haar vader om haar adequaat te ondersteunen of over de reflectie die dit teweeg brengt bij de ik persoon (de toehoorder). Dat blijft de vraag voor mij. Maar het is een verhaal waarin je blijft lezen. Je voelt van het begin af aan dat het waarschijnlijk helemaal mis zal gaan, terwijl je hoopt op een happy end. Knap en mooi geschreven en voor mij net zo mooi en gevoelvol als de nachttrein naar Lissabon.

Meer recensies van Hans K