een beetje té

hetezelsoortje 22 juli 2021
Als dochter van een militair heeft Anna op vele plekken in het land gewoond. Ze probeert afstand te nemen van het militaire leven door zich te storten op werk, zodat ze onafhankelijk kan worden. Maar wanneer ze Kael tegen komt, uiteraard een militair, wordt het ingewikkeld om afstand te houden...

- - -
Anna Todd is bekend van de After-serie. Verliefd is het eerste deel van de serie tussen de sterren. De originele titel The brightest stars vind ik beter passend. Een uitspraak die twee keer terug komt in dit eerste deel, is namelijk:

‘De felste sterren sterren branden het snelst op, dus we moeten van ze houden zolang dat kan’

Zelf vind ik dit een heel mooie uitspraak. Het staat ook voor een thema dat veel terug komt in het boek, namelijk het leven met een moeder met bipolaire stoornis en het effect dat dit op het leven van Karine en Austin heeft. Ook thema’s als verlies, vertrouwen en opgroeien op een legerbasis komen aan de orde. Hoewel er veel sterke thema’s in het verhaal zitten, weet dit verhaal mij niet te raken. Het verhaal loopt wat chaotisch, personages worden niet altijd (consequent) uitgewerkt. Daarmee duidt ik vooral op Kael, die van een man met (zeer) weinig woorden gaat naar een spraakzame man binnen 1,5 week. Er gebeurd gewoon té veel en volgt elkaar té snel op, waardoor het niet meer gevoeld wordt. Desondanks zou ik wel het tweede deel gaan lezen, omdat ik hoop dat het beter wordt en benieuwd ben naar de rest van het verhaal. Ik denk alleen wel dat ik dan naar de engelse versie overstap.

Meer recensies van hetezelsoortje