gebaseerd op belle en het beest

hetezelsoortje 28 juni 2021
Word verliefd. Breek de vloek. Red het koninkrijk.
Het lijkt zo simpel, maar inmiddels zijn we 327 pogingen verder. En na elke mislukte poging wordt Rehn wakker op dezelfde dag en dezelfde plek: zijn 18e verjaardag. Zou poging 328 hem beter afgaan?
- - -
Een vloek zo eenzaam is geïnspireerd op Belle en het Beest. En dat komt op verschillende plekken terug. Rehn is het beest, aan het eind van ieder seizoen verandert hij in een moordend monster. Maar iedere keer is het monster weer anders. Harper is Belle, tegen haar wil in naar het kasteel van Rehn gebracht. Alleen is het in dit verhaal dat Harper uit Washington DC komt en het beest in een parallel wereld zit, in een soort van middeleeuwen met magie. Deze twee werelden geven een nieuwe twist aan het verhaal. De karakters zijn goed omschreven en het verhaal weet goed te boeien. Soms is het verhaal wat voorspelbaar, maar ik heb het zeker met veel plezier gelezen.

Een vloek zo eenzaam en een hart zo vurig vormen samen een tweeluik.

Meer recensies van hetezelsoortje