sterk slot

hetezelsoortje 08 juni 2021
Mal en Alina worden beschermd in het Witte Klooster, diep onder de grond, door de Apparat. Hoewel, beschermd… Het voelt voor Alina meer als haar graftombe. Door het laatste gevecht met de Duisterling is ze sterk verzwakt. Alina moet een manier vinden om opnieuw op krachten te komen, te ontsnappen aan de Apparat, de derde versterker vinden en de Duisterling uitschakelen. Dat kan ze niet in haar eentje, maar wie kan ze nu nog vertrouwen?
- - -
Val en verlossing is het derde deel uit de Grisha trilogie. Het is een goede afronding van de serie, waarin de losse eindjes met elkaar worden verbonden en de laatste mysteries worden opgelost. Het kleine clubje strijders dat Alina nog over heeft, worden hechte vrienden. Ook in dit boek beginnen en eindigen we weer met een verhalende vorm van een afstandje, een soort proloog en epiloog. Dat maakt dat je de geschiedenis van Alina en Mal goed begrijpt en dat het verhaal ook echt áf is. Ik was zelf overigens team Nikolai, maar ach, je kan niet alles hebben.

De Grisha trilogie bestaat uit de delen Schim en schaduw, Dreiging en duisternis en Val en verlossing. Het eerste deel is verfilmd tot de Netflix-serie Shadow and Bones.

Meer recensies van hetezelsoortje