hetezelsoortje 15 juli 2021
Jude was 7 toen ze werd ontvoerd naar Elfhame. Een land waarin magische wezens wonen, vlak buiten het zicht van de mens. Hoewel ze er met de privileges van de adel opgroeit, blijft ze anders, kwetsbaar. Zeker wanneer ze op school gepest wordt door de prins en zijn vrienden.
- - -
Over dit boek heb ik veel positiefs langs zien komen. Bovendien ziet het er prachtig uit, twee redenen om het boek te openen! Het verhaal zelf valt me tegen. Het komt kinderlijk over, met levensgrote padden als rijdieren. Ook vind ik Jude enorm naïef, wat niet matcht met wat ze allemaal voor elkaar krijgt (of is het volk van Elfhame gewoon dom?). De interactie tussen Jude, haar zussen en de prins is leuk om te lezen. Wanneer ik voorbij het kinderlijke kijk, vind ik het een leuk boek. Het tweede deel zal ik dan ook zeker proberen, hopelijk wordt Jude dan ook wat meer volwassen.

De Elfhame serie bestaat uit drie delen: de wrede prins, de gevallen koning en de verbannen koningin.

Meer recensies van hetezelsoortje