meeslepend!

hetezelsoortje 08 april 2021
Het is een strenge, lange winter waarin Feyres familie dreigt te sterven aan een hongerdood. Wanneer Feyre tijdens het jagen op een wolf stuit, besluit ze deze te doden. Alleen blijkt de wolf geen wolf te zijn, maar een elfide uit het Lentehof. En de heerser van het Lentehof komt Feyre opeisen: een leven voor een leven…

Hof van doorns en rozen is het eerste deel uit de gelijknamige serie. Dit is voor mij de tweede serie welke ik van Sarah J Maas lees en er zijn duidelijk overeenkomsten (eerste serie: Glazen troon). Een jong volwassen meisje als held in de hoofdrol, elfiden die van gedaante kunnen verwisselen of krachten hebben, iemand die het kwaad is en – meest opvallend – een reeks opdrachten welke door de hoofdpersoon moet worden uitgevoerd. Toch is het verhaal tegelijkertijd heel anders en weer een heel nieuwe wereld.

Het boek leest fijn en meeslepend. Soms wel een: ‘huh, wat gebeurd er nu precies?’ momentje. Maar juist daardoor heb je ruimte om je eigen fantasie de gaten te laten invullen. Het eerste deel is eigenlijk precies wat ik er van hoopte, dat het zou zijn!

Deze serie bestaat uit vijf delen, namelijk: Hof van doorns en rozen, Hof van woede en mist, Hof van vleugels en verwoesting, Hof van ijs en sterren, Hof van zilveren vlammen.

Meer recensies van hetezelsoortje