sterke thema's

hetezelsoortje 27 september 2021
Lucas en Jess kennen elkaar, maar ook weer niet. Ze weten wie ze zijn: die ander die ook een broer is verloren bij de schietpartij. Wanneer ze bij hun bijbaantje samen komen te werken, herkennen ze iets in elkaar. Maar twee gebroken mensen, brengen die elkaar niet meer pijn dan geluk?

- - -

Dit is het tweede boek dat ik lees van Amy Giles. Eerder las ik Alles is nu, wat mij enorm raakte en waardoor ik hoge verwachtingen had van dit boek. Ook de scherven vind ik een mooi verhaal dat prachtig is geschreven. En ook bij dit boek viel er hier en daar een traan. Het verhaal brengt prachtig naar voren hoe eenzelfde gebeurtenissen zo’n verschillend effect op een persoon kan hebben. Ook afhankelijk van de context waarin iemand leeft en de veerkracht van iemand. Thema’s als rouw, omgaan met verwachtingen, los laten en omgaan met een depressieve ouder komen aan de orde in dit verhaal. De plek van de hulpverlening vind ik ook sterk (vaak wordt dit in verhalen buiten beschouwing gelaten).

Hoewel ik dit dus echt een goed boek vind met sterke thema’s, mis ik toch iets in het verhaal. Iets dat blijft kleven, nadat je het boek gesloten hebt. Daardoor krijgt dit boek vangij nét geen 5 sterren, maar wel een dik verdiende 4 sterren.

Meer recensies van hetezelsoortje