Roadtrip als geen ander!

Hetleesuur 24 maart 2024
Floor heeft een oogje op Jens, beiden zijn werkzaam voor hetzelfde onlineplatform. Regelmatig neemt hij plaats op de hoek van haar bureau om samen te brainstormen over hun ideeën. Echter, tijdens het kwartaaloverleg steelt hij haar idee.
‘Floor, je hebt toch wel iets voorbereid?’
‘Ik, eh…’begin ik . Zeg het! Maar net wanneer ik mijn mond open wil doen, onderbreekt Jens me.
‘Je had zo’n leuk idee over cavia’s!’ zegt hij.
Overrompelt en onverwacht gaat Floor de uitdaging aan om een documentaire te maken over haar zoektocht naar haar vader, die ze al vijventwintig jaar niet heeft gezien. Ze twijfelt of ze hier wel klaar voor is.
Ze vertrekt naar Edinburgh, het laatste adres is op een verjaardagskaart.
In een lokale pub ontmoet ze Owen, een knappe (hoe kan het ook anders) journalist.
‘Hoe heet je?’ vraagt hij
‘Floor.’
‘Floor?’ zoals in floor? ‘Waar je overheen loopt?’
Uiteindelijk vergezelt hij haar op haar roadtrip door de glooiende bergen van de Hooglanden, vertraagd door mekkerende wolkjes op poten en langs memorabele zonsondergangen.
Is het door de omgeving, het kleine campingbusje of de aanblik van Owen in een kilt, dat ervoor zorgt cupido altijd raak schiet?
Ik heb genoten van dit feelgoodavontuur van begin tot eind, origineel verhaal met leuke schrijfstijl, geplaatst in een uitzonderlijke omgeving.
Wist je dat Susan Muskee dit verhaal vertelt op Storytel?
Een eerste papieren boek voor Iris Visser, eerder werden er al verhalen uitgebracht maar dan digitaal.

Meer recensies van Hetleesuur