De dag van morgen wordt aan niemand beloofd.

Hetleesuur 17 april 2024
Geweldige karakters hoeven niet sympathiek te zijn, sterker nog, degene die onder mijn nagels kruipen blijven me nog het heel lang bij.
De buitenlandse uitwisselingsstudent, Tanya, is geen stereotiep boosaardig personage maar eerder een onbeschaamd gebrekkig individu dat lijkt te genieten van manipulatie en intimidatie. Ze is een jonge vrouw met een plan en een laserachtige focus op haar doel.
Centraal staat de rijke familie Merritt in Beverly Hills, waar geld geen rol speelt en intelligentie hoog is. Ze nemen ze een uitwisselingsstudent in huis in de hoop het verlies van hun dochter Anabel, die een jaar eerder overleed, te verzachten. Het probleem is dat ze echter geen idee hebben wie ze in huis halen, mijn eerste reactie was dat het een lang jaar zal worden…
Nathalie en Matt zien in Tanya hun overleden dochter en worden overweldigd door haar manipulaties maar Paige en haar broer Will merken al snel de barsten die Tanya vertoont en het Sherlock-Watson duo probeert haar te stoppen vooraleer ze ernstige schade kan aanrichten. Zullen ze op tijd de tijdschriftfoto-perfecte façade kunnen doorbreken?
Ik hield van de verschillende standpunten en merkt op dat elke stem even fascinerend was. Want dat heb ik soms dat je het ene personage liever leest dan een ander. Toen de geheimen zich opstapelden was ik hooked. Kleinigheden dingen in Tanya’s gedrag wijzen erop dat het een bedreiger is, maar Nathalie is bereid haar ogen te sluiten omdat ze snel van Tanya is gaan houden en omdat ze de zonden uit haar eigen verleden verborgen heeft gehouden en niet wil dat iemand ze onthult. Er waren wendingen die duidelijk waren vooraleer ze in het zicht kwamen en andere zag ik dan nooit aankomen. De epiloog was een van de beste die ik al gelezen heb. Kortom een boeiende psychologische verhaal dat schommelt tussen een verwend tienerdrama en een levensbedreigende thriller.

Meer recensies van Hetleesuur