Schrikkeldag= extra dag dat men om de vier jaar toevoegt aan februari om te compenseren dat een jaar in werkelijkheid 365 dagen, 5 uur en 48 minuten duurt…

Hetleesuur 12 april 2024
In Warchem neemt de spanning toe in de aanloop naar 29 februari, omdat er dan elke vier jaar een raadselachtig moord plaatsvindt.
Aafke, die sinds 2 jaar in het huis is komen inwonen bij haar vriend Stef, vindt het niet zo belangrijk wat er in het dorp gebeurd is, aangezien het immers tot het verleden behoort. Maar ze wordt meegesleept door de geruchten over de gebeurtenissen in het dorp waar haar vriend Stef al zijn hele leven woont.
Plots krijgt Aafke een telefoon van een “onbekend nummer” en bekruipt er haar een ongemakkelijk gevoel waardoor ze toch even over haar schouder kijkt. Wordt zij nu ook beïnvloed door de tijd van het jaar? Ze besluit om zelf op onderzoek uit te gaan in het dorp en begint vragen te stellen aan familieleden van de voorafgaande slachtoffers maar al snel merkt ze dat er terughoudendheid is en niet iedereen bereid is om haar te helpen.
Aafke en Stef volgen sinds kort relatietherapie omdat ze zich meer dan vaker afvraagt hoe goed zij Stef eigenlijk kent en hoe weinig zij weet over zijn verleden. Dit wordt versterkt door de hoofdstukken in het verleden vanuit het Stef’s perfectief, waarin een donker verleden aan het licht komt. Dit geeft het verhaal een geheel andere dimensie en maakt het nog spannender.
Ze kan er niets aan doen dat ze aan Harry Potter en Voldemort moet denken. He who must not be named.
Ik vond dit een wel een origineel en mysterieus onderwerp voor een boek, een thriller die zich om de vier jaar voordoet. Iedereen heeft schrik van die datum in het dorp, ik zou al lang verhuisd zijn ;)

Meer recensies van Hetleesuur