“Het is moeilijk om in geesten te geloven, totdat je er een ziet, en dan is het moeilijk om niet te doen.”

Hetleesuur 17 april 2024
Ik keek erg uit naar het lezen van “Tunnel van Botten” sinds de release op 2 februari.
De Parijse setting dient als sfeervolle achtergrond waar het volgende deel van documentaireserie van Cassidy’s ouders wordt gefilmd. Hoewel het genieten is van croissants te eten, pannenkoeken en het zien van de Eiffeltoren, schuilt er ook gevaar onder Parijs, in de angstaanjagende ondergrondse catacomben. Je leert hoe deze tot stand zijn gekomen, wat het woord ‘fascinerend’ zeker geen understatement maakt. Cassidy probeert een klopgeest te lokken, terwijl Jacob probeert haar aan de kant van de voorzichtigheid te houden, maar Cassidy is vastbesloten haar vaardigheden te gebruiken. Ze ontdekt meer over de identiteit van de jonge klopgeest, waardoor ik ook mijn eigen theorieën begon te verzamelen over wat er met de jongen zou kunnen zijn gebeurd. Kan je vertellen dat kinderspelletjes niet altijd goed aflopen…
Naast de kant van het avontuur aspect heb ik ook genoten van de verhaallijn rondom Cassidy’s ouders en hun show. Het was aangenaam om te lezen dat daar tijdens het verhaal over gesproken wordt. Jacob zijn rol in het verhaal wordt groter , waarbij je ontdekt wat er op die noodlottige dag is gebeurd en Grim, de knorrige en schattige kat maakt ook hier en daar zijn rolletje waar in het geheel.
Dit doet me beseffen dat er eindeloos veel boeken zouden kunnen worden geschreven over Cassidy en haar geestenthousiaste ouders, en over hun avonturen die zich afspelen overal in de wereld.
“Tunnel van Botten” vond ik iets donkerder dan Stad van Geesten.” Wat lees ik graag alles wat door de pen gaat van deze auteur. Weliswaar wetende dat dit boek voor een jonger publiek bestemd is, but who cares ;). Kan niet wachten hoe het zal aflopen! Het laatste en derde deel komt uit op 12 juni, ‘Brug der Zielen’.

Meer recensies van Hetleesuur