“We hebben allemaal iemand nodig die ons duidelijk ziet.”

Hetleesuur 12 maart 2024
Cassidy Blake is niet het populaire meisje op school, maar ze heeft de enige vriend die ze nodig heeft: een geest genaamd Jacob die haar van de dood heeft gered. Nadat Jacob haar die angstaanjagende dag had gered, zijn ze met elkaar verbonden. Jacob woont samen met Cassidy is het rijk van de levenden, maar Cassidy kan nu de sluier openen en betreden, en de geesten zien die erin vastzitten. Hoewel ze zich altijd aangetrokken voelt om tussen de werelden door te lopen, is ze er altijd in geslaagd veilig te blijven. Dat wil zeggen, totdat haar (kick-ass)ouders, die trouwens spokenjagers zijn, de unieke kans krijgen om een documentaire te filmen over de meest spookachtige plekken in Schotland. Terwijl ze in Schotland is, ontmoet Cassidy een geest die kwaadaardiger is dan alle andere die ze ooit is tegengekomen.
Het geweldige vond ik dat de ouders van Cassidy over geesten spraken en experts waren, maar geen idee hadden dat hun dochter ze daadwerkelijk kon zien en met hen praten.
Al een paar boeken gelezen van V.E.Schwab en vond deze allemaal goed waardoor ik telkens beetje schrik heb om teleurgesteld te worden “but she did dit again.” De weelderige schrijfstijl, de verleidelijke personages en unieke verhalen. Waar haalt ze het toch?! Perfect voor een jonger publiek die houden van dat tikkeltje griezeligheid. Het gaat op een kindvriendelijke manier over vriendschap, vertrouwen en de dood. Ik kan niet wachten om de toekomstige delen te lezen van de serie.
Het enige puntje dat ik zou kunnen aanbrengen is de cover. Cassidy heeft wel een kat die Grim heet, maar die wordt maar eens terloops vermeld. Jacob zou een betere vervanging zijn voor de kat. Die twee waren echt leuk om over te lezen en ik vraag me af wat er in het volgende boek zal gebeuren. Er was een klein voorgevoel aan het einde van het boek waardoor ik niet lang zal wachten om het tweede boek te starten “Tunnel van Botten”.

Meer recensies van Hetleesuur