Zij is de vrouw die hij nooit wilde…en de zwakte die hij nooit zag aankomen.

Hetleesuur 28 maart 2024
Mijn eerste Ana Huang, en het was een goede!
Huang haar populariteit is goed te begrijpen; dit verhaal is levendig, compact en weeft een meeslepende mix van gemak en gedwongen romantiek in een huwelijk dat zich ontwikkelt tussen twee vreemden die aanvankelijk terughoudend zijn over de regeling. Hun relatie suddert langzaam, vooral emotioneel, voordat het aan de kook geraakt. De donkere ondertoon was aanwezig maar het was nooit overdreven.
Vivian, een moderne en onafhankelijke vrouw, die dacht nog een jaar of twee van haar vrijheid te kunnen genieten, wordt uitgehuwelijkt. Uit respect voor haar ouders weigert ze het huwelijk niet, maar ze had nooit gedacht dat haar verloofde Dante Russo zou zijn. Een man wiens reputatie hem vooruitgaat. Al snel maakt hij duidelijk dat hun eenjarige verloving slechts een zakelijke overeenkomst is, net als het liefdeloze huwelijk dat zal volgen. Om de schijn op te houden trekt Vivian bij Dante in en daar leert ze dat de kille zakenman ook de man is die s’ avonds in joggingsbroek de keuken binnenloopt. Naarmate ze elkaar beter leren kennen, merkt Dante dat hij wat milder wordt tegenover Vivian, die anders blijkt te zijn dan hij verwacht. Echter, er is één probleem waarvan hij weet dat het in de toekomst voor complicaties zal zorgen.
Huang heeft een binge-schrijfstijl (is dit een woord smiley) het was zo gemakkelijk om je helemaal te laten meeslepen in het verhaal. De uitzonderlijke situatie waarin de personages zich bevinden, de opbouwende chemie en de rustige momenten die ze samen delen, maakte dat ik de pagina’s vlotjes omsloeg. Zowel Dante als Vivian zijn heel verschillend, en het was boeiend om ze te leren kennen door het verhaal door beide ogen te lezen. Deze romance doet zijn werk en biedt wat je ervan mag verwachten. Als eerste boek van de serie laat het een paar onderwerpen onvolledig aanvoelen.
Het tweede deel , King of Pride komt uit op 14 mei.

Meer recensies van Hetleesuur