Zalig zomeren met Pleun, Daniël, Floortje en Bowie!

Ik kreeg de eer om 'Zomer met jou' te mogen proeflezen (mijn allereerste proefleesproject ooit!) en wat heb ik genoten van dit boek! Toen ik voor het eerst de door Oudshoorn zelf ontworpen cover te zien kreeg, klopte het plaatje helemaal ! De cover voelt heel zomers aan en past uitstekend bij het verhaal.

Wat was ik onmiddellijk tot over mijn oren verliefd op de heerlijke, charmante hoofdpersonages in dit verhaal!
Wat een super lieve, attente en zorgzame vrouw is Pleun! En de ietwat introvertere Daniël had de meest ontwapenende dochter ooit : Floortje. Voor mij stal zij zeker de show in dit prachtige verhaal (samen met Bowie)!
De schrijfstijl van Oudshoorn is enorm prettig en zorgt voor een heerlijk vlot leesritme. Het verhaal wordt verteld vanuit 2 perspectieven, namelijk dat van Pleun en dat van Daniël, wat voor mij een enorme meerwaarde is. Je kan op die manier als lezer de personages intenser leren kennen, je kan de wereld vanuit hun standpunt ervaren.
Oudshoorn heeft heel veel aandacht besteed aan het uitwerken van de personages, zij worden op een heel realistische, niet al te rooskleurige manier voorgesteld en als lezer kom je er al snel achter dat hun leven ook niet altijd rooskleurig geweest is. Er komen diverse zwaardere thema's aan bod zoals echtscheiding, verlies, ontrouw, en rouw waardoor je als lezer wellicht (onvermijdelijk eigenlijk - of je bent misschien een robot?) een traantje zal wegpinken, maar toch weet de auteur moeiteloos de humor en het feelgoodgehalte in het verhaal te houden met haar luchtige en humoristische schrijfstijl.
De verschillende plottwists gedurende het verhaal maakten het echt onmogelijk voor mij om mijn aandacht bij dit verhaal te verliezen! De hond van Pleun, Bowie, was voor mij de hartverwarmende lijm tussen de personages, de scènes tussen hem en Floortje zijn zo schattig, hij palmt haar moeiteloos volledig in met zijn harige snoet, heel herkenbaar als hondeneigenaar ;-)
En dan als kers op de taart komt het verhaal helemaal mooi ten einde in een prachtige epiloog, waardoor je als lezer helemaal niet op je honger hoeft blijven te zitten!
Ik heb zo enorm genoten van dit prachtige, zomerse verhaal...ik vind het eigenlijk zelfs erg jammer dat het geen deel uitmaakt van een serie! Ik was helemaal in de ban van deze super leuke feelgood en wil de definitieve versie ongetwijfeld nog eens lezen!
Absolute aanrader !

Meer recensies van Hilde Van Gysegem - Redheadbookaddict