Wat een geweldige start van een fantastische serie!

Hilma Werff 09 augustus 2019
Wat is dit een ontzettend goed boek en het is nog maar het eerste deel!

Ceda is een jonge vrouw, die haar geld verdient als een soort gladiator in de woestijnstad Sharakhai, dat al eeuwen geregeerd wordt door twaalf koningen, elk met een eigen vaardigheid. Ceda houdt hen echter verantwoordelijk voor de dood van haar moeder.
Als ze tijdens een nachtelijk avontuur een angstwekkende ontmoeting heeft, brengt dat haar op het spoor van raadsels die vertellen hoe de koningen zouden kunnen worden vernietigd. En dat brengt haar in moeilijkheden, maar leert haar ook meer over haar afkomst.

Zoals al gezegd: wat is dit een geweldig verhaal. Vanaf het begin leef je mee met Ceda en haar avonturen/speurtocht. Er is een fantastische mythologie verweven in het verhaal over het ontstaan van de stad en hoe de koningen aan hun macht zijn gekomen en die ook voor eeuwen lang hebben behouden. Telkens wordt weer een stukje onthuld, waardoor je als lezer constant geboeid blijft. Tijdens flashbacks wordt verteld over de jeugd van Ceda en het leven van haar mysterieuze moeder.
Langzamerhand komen ook andere karakters aan het woord, waardoor je het verhaal ook door hun ogen beleefd.

De schrijfstijl is heel fijn, het verhaal leest heel goed weg. Ik had echt moeite om het boek weg te leggen en het bleef vaak door mijn hoofd spoken.
Ondanks de vele bladzijden, zo’n 600, heb ik mij geen moment verveeld en was ik constant geboeid.
Ik had ook een heel sterk Glazen Troon/Throne of Glass gevoel. Ceda is net zo’n krachtig personage als Celaena en daardoor kan ik dit boek/deze serie erg aanraden voor liefhebbers van de Glazen Troon serie.

Dit is echt een heel goed begin van een fantastische serie en ik ga zeker de andere delen zo snel mogelijk lezen!

Meer recensies van Hilma Werff