Wie is te vertrouwen?

Hilma Werff 04 juli 2019
Verraad is het eerste deel in de spannende serie: Strijd om Aera.
Alanna is door een ongeluk haar geheugen kwijt en moet door haar vriend Trojan horen wie ze is en wat er is gebeurd. De autoriteiten zijn naar haar op zoek en ze moeten vluchten. Maar spreekt hij wel de waarheid? En wat te denken van haar vreemde dromen?

Er is al jaren oorlog tussen het Noorder en Zuider Koninkrijk, welke beide landen hardhandig worden geregeerd door de twee koningen. Eten is er nauwelijks en de bevolking wordt onderdrukt.
In het Noorder Koninkrijk zijn er opstandelingen, die proberen de regering omver te werpen.

Vanaf het begin had ik een gevoel van De Hongerspelen, de boekenreeks van Suzanne Collins. Het klopt dus dat dit boek: Verraad wordt aanbevolen voor fans van die serie. Het is absoluut geen kloon, maar een verhaal met dezelfde intentie.
Alanna is een krachtig personage en komt goed over. Ze worstelt met haar geheugenverlies. Als lezer leef je met haar mee. Net als Katniss in De Hongerspelen probeert ook Alanna iets aan de onderdrukking van de bevolking te doen, niet zonder gevolgen.

Het verhaal wordt heerlijk beschreven. Door de fijne schrijfstijl leest het lekker weg. Jammer alleen van de kleine taalfoutjes.
Ik vond het een mooi en spannend boek, en ga zeker de volgende delen lezen. Een aanrader!

Meer recensies van Hilma Werff