Kindertijd inhalen

Elsemarijn 26 februari 2020
Als kind liet ik dit boek altijd links liggen. De omslag van Koning van Katoren associeerde ik met oorlogsverhalen als Kruistocht in spijkerbroek. Ik las liever de boeken van Francine Oomen. Maar nu, oud en wijs geworden (en met behulp van de actie Geef een boek cadeau) leek het mij toch een goed moment dit boek eens open te slaan (voor die €2,00 die je er op dit moment voor betaalt is het ook een schande om dat niet te doen).
Ik ben blij verrast. Dit boek is zoveel meer dan ik had verwacht. Koning van Katoren is literatuur voor kinderen, maar niet op een vervelende en moeilijke manier. Iedereen kan een boodschap uit dit prachtige boek halen. Sommigen zullen het als avonturenroman lezen, anderen kijken er met een maatschappelijke blik naar. Dat is het mooie van dit boek: het heeft het allemaal te bieden.
Een boek voor jong, maar zeker ook voor oud. Als je dit boek nog niet hebt gelezen: vlieg naar de winkel en ga met Stach het avontuur aan.

Meer recensies van Elsemarijn