Foster gaat wederom op zoek naar een moordlustige moordenaar

Elsemarijn 26 februari 2020
Doods geheim is alweer het zesde deel uit de reeks over rechercheur Erika Foster. Een spannende serie waar de geharde Foster steeds een nieuwe zaak tot een goed eind probeert te brengen. Weet Robert Bryndza na zoveel delen nog steeds de spanning vast te houden? Je leest het in deze recensie.

De serie rondom Erika Foster is zo’n reeks die lekker wegleest en waar je niet al teveel bij hoeft na te denken. Het zijn heerlijke thrillers voor tussendoor waar je in een mum van tijd doorheen vliegt.

Snelle lectuur
De thrillerserie rondom Erika Foster is geen hoogstaande literatuur, maar dat betekent niet dat je deze serie links moet laten liggen. Deze boeken lezen stuk voor stuk heerlijk weg. Dit komt voornamelijk door de korte hoofdstukjes en de variatie in perspectief. Door de korte hoofdstukjes met bijbehorende mini-cliffhangers lees je snel nog een paar bladzijden en voor je het weet heb je het boek uit (en is het half drie ’s nachts).

Complex persoon
Hoofdpersonage Erika Foster is een complex persoon. We konden in de eerdere delen al lezen dat ze het zwaar heeft met het verlies van haar man Mark. Hij kwam om het leven tijdens een inval van de politie waar Erika de leiding over had.
Gelukkig maakt ze in de zes delen die nu uit zijn wel een ontwikkeling door. Als lezer leef je met haar mee en je hoopt dat ze eindelijk ook emotionele stappen durft te zetten. Toch mag de auteur haar nog een extra handje helpen, want ze is er nog lang niet en een beter humeur zal haar vast ten goede komen.

Andere personages
Dit zesde deel is een mooie aanvulling op de reeks die ook eens een licht schijnt op de andere personages in het boek. Zo horen we eindelijk iets meer van Moss en Peterson, waardoor het verhaal een extra laag krijgt en geeft Foster zichzelf eindelijk wat rust en bezinning. Mocht de serie worden voortgezet, dan hoop ik zeker dat we ook steeds iets meer mogen gaan genieten van de overige teamleden van Foster!

Verrassende ontknoping
Doods geheim is weer slim in elkaar gezet en de ontknoping is verrassend. De lezer wordt meermaals op het verkeerde been gezet waardoor je bij de ontknoping toch even moet nadenken.

Meer recensies van Elsemarijn