Welke anderen

Vrouwine 05 augustus 2020
Het boek begint met een meisje achter het raam van een auto, op de snelweg, het is zijn 5 jarige dochter, ze zegt Pappa. Hij probeert de auto in te halen wat hem niet lukt.
Vanaf een benzine station belt hij naar zijn vrouw thuis en daar krijgt hij de politie aan de telefoon. Zijn vrouw en dochter zijn vermoord.... maar dat kan niet, hij heeft haar gezien.
Naar mijn gevoel een goed begin van een zoektocht. Natuurlijk is hij als eerste verdacht, daarna volgen heel veel hoofdstukken die onsamenhangend lijken.
In feite is dit boek opgebouwd uit een diverse verzameling mensen, omstandigheden, met als rode draad de zoektocht van 3 jaar van de vader op de snelweg naar de auto en zijn dochter.
Uiteindelijk leiden deze langzaam naar een plot die naar mijn idee te ver gezocht is.
Als een puzzel die uiteindelijk wel gelegd wordt als je maar geduld hebt.
De eerste helft van het boek vond ik een worsteling, het laatste deel ging beter, zoals het met een puzzel meestal ook gaat.
Jammer, Ik beveel dit boek niet aan, vandaar maar 3 sterren

Meer recensies van Vrouwine