Rustige spanning in familiedrama

Ingrid Zeeuwe 23 februari 2020
Erg mooi verteld, dit verhaal over Nina Fleurie, het meisje dat op 14-jarige leeftijd in de Pyreneeën werd gevonden en behalve haar moeder amper andere mensen had gezien. Nina wordt gevonden naast haar dode moeder. Nina wordt geadopteerd en komt er op latere leeftijd achter dat zij een tweelingzus heeft. Aan de hand van een oud krantenknipsel over haar vermoorde moeder is zus Thea gaan zoeken naar haar verleden.
Nina gaat haar helpen. Opeens blijkt Thea verdwenen. Nina probeert de stukjes van de puzzel in het verhaal te passen.

Ik heb dit verhaal als luisterboek beluisterd. Ik vond het niet echt een thriller masr meer een spannende roman met familiedrama en thriller elementen. Van het verhaal ging ondanks de spanning ook een zekere sereniteit uit. Op rustige manier komt Nina langzaam maar zeker tot de kern van de zaak. Daarbij loopt haar leven wel gevaar maar het wordt nergens "hysterisch". Ik kon het amper wegleggen. De schrijfster heeft een prachtig plot bedacht. Origineel maar ook realistisch. En dat verwoord in prachtige tekst. Ik was alleen wat minder tevreden met het einde, maar dat is persoonlijk. Al met al dikke vier sterren.

Meer recensies van Ingrid Zeeuwe