Puur vermaak

Ingridje 15 september 2019
Gewoonlijk kies ik mijn recensieboeken zelf aan de hand van de korte uitleg maar tegenwoordig valt er zo nu en dan een aanvraag van de auteur zelf in mijn postbus. Dit was het geval met Mack Dime.
Misschien niet mijn genre bij de eerste oogopslag maar het staat me ook niet tegen om een actieboek te lezen. En de cover vond ik supermooi. Daarom wou ik dit boek wel een kans geven.
De auteur vergelijkt zijn hoofdpersonage met een mix van James Bond en 50 Cent. Ik zou eerder opteren voor Shaft. Maar dat is mijn perspectief op zijn karakter.
Een verhaal dat bol staat van de actie maar ook van de speciale humor die de auteur hanteert om de soms dubbelzinnige of vrouwonvriendelijke zinsspelingen te verzachten. Je vergeeft het Mack Dime met plezier als hij weer eens in een hachelijke situatie terechtkomt waarvan je denkt hier komt hij niet ongeschonden uit. Kogels uit allerlei soorten vuurwapens vliegen je rond de oren en het verraad van zijn protégé slaat zijn tentakels doorheen het eerste deel in de Mack Dime-serie.
Het verraad van Lady Charlamane is geen hoogstaande lectuur maar hé soms moet je je verstand op nul zetten en je gewoon laten meevoeren met de flow. En ik kan je verzekeren, vaart zit er zeker en vast in deze flow.
Ik ben fan van het eerste uur van Mack Dime en hoop snel een nieuw verhaal te kunnen lezen van deze robuuste charmeur.

Meer recensies van Ingridje