Voetbal is altijd goed!

Irene 21 oktober 2019
Voetbal is een populair en pakkend onderwerp en dit boek zal mede hierdoor aanslaan bij jongere lezers. Afwisseling tussen strip en tekst waardoor het boek snel leest. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende lettertypen, wat soms druk over kan komen.

Aan het hoofdpersonage moest ik zelf wennen. Dit soort boeken vind ik niet altijd geloofwaardig, maar dit hoofdpersonage was soms iets te ongeloofwaardig. Milan is 12 jaar, maar zijn gedrag en afbeeldingen sluiten hier bijvoorbeeld niet altijd bij aan.

Goed aan dit boek vind ik dat de voetbalwereld leuk aan bod komt. Chaos United traint niet erg veel, maar is meer bezig met alles daaromheen. Het maken en onderhouden van een trainingsveld en clubhuis, maar ook leidinggeven aan een club en het uiterlijk van het team. Ook heel belangrijk.

Meer recensies van Irene