Luister naar de boodschap van dit verhaal

Irene 26 januari 2020
“Overal is wel iets. Schreeuwt wel iets, ratelt iets, moet er iets langs, want iedereen heeft haast en wil ergens anders zijn dan waar hij is.”

In onze huidige samenleving is iedereen wel druk en moet er veel en snel. Alles moet maar kunnen. Daarbij vergeten we misschien weleens om naar iemand te luisteren, want er zijn altijd wel dingen die nog moeten of belangrijker zijn. Maar wat is belangrijk? En wat doe jij eigenlijk? Luister jij naar het verhaal van een ander, zonder over jezelf te beginnen?
Het is belangrijk om te luisteren naar iemands verhaal. Ieder verhaal mag er zijn, van dier mens, jong oud, jongen meisje, groot of klein. Als er ruimte is om gehoord te worden, is er ook ruimte om te groeien.
Mooie verwoord door Annet Schaap en ontzettend mooi in beeld gebracht door Philip Hopman. Heel mooi verhaal, al had ik het verhaal nog krachtiger gevonden als de voorlaatste pagina was weggelaten.

“Zoek een boom.
Zoek een oor.