Ook CeCe heeft haar eigen verhaal

Irene 29 januari 2020
Celaeno, ofwel CeCe, heeft als vierde zus altijd het gevoel gehad dat ze nergens echt bij hoorde. Ze voelt zich helemaal alleen nu Pa Salt is overleden en Star een nieuw leven opbouwt met haar geliefde. Wanhopig verlaat ze Engeland op weg naar een plek waar ze zich eerder in haar leven prettig voelde en op weg om haar verleden te ontrafelen. Een zwart-witfoto en de naam Kitty Mercer zijn de enige aanwijzingen die ze heeft. Via de prachtige stranden van Thailand reist ze door naar Australië. Zal ze daar haar geluk, zichzelf en haar familie vinden?

Na de verhalen van Mia, Ally en Star was ik erg benieuwd naar het verhaal van CeCe. Eerst vond ik haar niet zo’n heel leuk personage, omdat ze Star leek te overrulen. Na het lezen van haar verhaal is CeCe ook gewoon een mens van vlees en bloed en zit er meer achter dan je denkt.

Ook in dit deel weer een fijne verhaallijn in het verleden. Riley neemt ons mee naar het Londense en Australische leven in 1906 waar Kitty opgroeit, leeft en werkt.
Het is te merken dat Riley onderzoek gedaan heeft naar de Aboriginals, hun cultuur en gebruiken en dit heeft ze wederom goed verwerkt in het fictieve verhaal. Ik vind het krachtig van Kitty dat ze, heel zwart-wit gezegd, haar zin doordrijft, maar wel mensen met elkaar verbindt en ze vooral in hun waarde laat. Welke kleur ze ook zijn of welke afkomst ze ook hebben.

Verhaallijnen uit het heden en verleden komen op een mooie manier weer bij elkaar. Waar je in de ene verhaallijn met vragen achterblijft, worden deze in een ander deel of bij een ander personage weer beantwoord.
Een duidelijke rode draad is aanwezig in deze serie, maar het is mooi en fijn om te lezen dat ieder personage heel duidelijk zijn eigen verhaal heeft. Soms is het verhaal wat cliché, maar soms is dat net wat een mens nodig heeft. Ik in ieder geval wel.

Een heel mooi vierde deel waarin CeCe voor het eerst echt op eigen benen staat. Op naar Tiggy!

Meer recensies van Irene