Helaas niet mijn ding

Iris Windmeijer 27 april 2024
Soms begin ik vol verwachting aan een boek, maar is het niet wat ik ervan had gehoopt. Dat was voor mij helaas het geval bij Soulmate van Laura Dirkx.

Het verhaal bevat de ene na de andere taalkundige fout in het Engels (dit gaat van grammaticale fouten, zinsopbouw tot verkeerd vertaalde spreekwoorden), wat niet bijdroeg aan mij leesplezier.

Ook kon ik niet goed in het verhaal komen. Noé is opgegroeid in het Instituut, waar ze zich streng aan de regels moet houden. Nu ze twintig jaar oud is, moet ze naar buiten: ze gaat de echte wereld in. Maar dat is anders dan ze had verwacht. Het concept is heel interessant, maar de uitwerking kon beter. De worldbuilding kon soms meer uitleg gebruiken.

Daarnaast ging het plot ook regelmatig van de hak op de tak. Het gaat allemaal erg snel, zonder uitleg. Dit geldt ook voor de opbloeiende relatie tussen Noé en Arthur. Noé wordt natuurlijk verliefd op de allereerste jongen in haar leven die ze tegenkomt ~ ik ben echt een sucker voor love at first sight, maar het kwam maar niet bij me over. Ook hun relatie en interactie kon ik niet voor warmlopen.

Ik ben tot halverwege gekomen en toen heb ik het opgegeven. Dit was dus helaas een DNF voor mij.

Deze recensie verscheen eerst op https://www.readalicious.nl/recensies/soulmate-laura-dirkx/

Meer recensies van Iris Windmeijer