Grappig en herkenbaar voor 30igers

Iris Windmeijer 09 april 2024
Nanoe Carremans weet in Shit, ik ben al dertig een hoop herkenbare en grappige situaties te schetsen voor dertigers.

Bijvoorbeeld over de verwachtingen van jezelf en anderen waar je mee om leert gaan. Het gaat over ouder worden (waarbij je ineens wél een hamburger met bestek eet, of in de groepsapp zuurdesembrood bespreekt), maar alles is met een dikke knipoog. Ik moest regelmatig lachen om stukjes die zo over mijn eigen leven kunnen gaan.

Een aantal tekeningen gaan ook over Nanoe’s werk als kinderjuf. Deze zijn voor mij minder herkenbaar, maar zeker niet minder leuk. Het gaat over de kleine, alledaagse gebeurtenissen. Deze zijn zo getekend en beschreven dat je er om moet lachen. De illustraties zijn kleurrijk en maken je vrolijk – net als de inhoud.
Shit, ik ben al dertig is een grappig boek en een aanrader om cadeau te geven aan alle dertigers in je omgeving!

Deze recensie verscheen eerst op https://www.readalicious.nl/recensies/shit-ik-ben-al-dertig-nanoe-carremans/

Meer recensies van Iris Windmeijer