Ramp online

Lucy is net naar een ander land verhuist en begint op een nieuwe school. De eerste dag gaat het meteen helemaal mis en ze zet zichzelf voor schut. Om het helemaal compleet te maken filmt een klasgenoot alles en zet het op YouTube. Als wraak begint Lucy haar eigen kanaal. Tot haar verbazing wordt haar kanaal steeds populairder.

Vloggen is helemaal in. Tegenwoordig doen ontzettend veel mensen het. Ook Lucy begint eindelijk met vloggen. Al snel groeit haar kanaal.
Het leuke is dat de vlogs ook in het boek staan. Zo staan er afbeeldingen bij en de tekst is leuk weergegeven. Verder staat het boek vol met illustraties, mails, brieven en appjes.

Het verhaal zelf heeft weinig diepgang. Dit geldt ook voor de personages. Er wordt heel weinig over iedereen verteld. Ik heb ook geen idee hoe sommige personages eruit zien of hoe oud zij zijn.

Lucy heeft buiten het vloggen zo haar eigen problemen. Ze wordt verliefd op een onbereikbare jongen, heeft een gemeen klasgenootje en ze stottert. De standaard problemen met ouders en school komen ook gewoon aan bod.

Het was niet een speciaal boek maar wel vermakelijk. Waarschijnlijk ga ik de andere delen ook lezen.

Meer recensies van IrisReadsBooks