Slashwerk

IrisReadsBooks 25 januari 2024
Weet jij al wat je wilt na je studie? Iedereen herkent de struggle wel, je hebt net je diploma gehaald maar wat nu? Ga je in loondienst of begin je voor jezelf? Femke neemt je mee in alle opties.

Toen Femke vroeg of ik haar boek wilde recenseren zei ik meteen “ja”. Slashwerk had ik al regelmatig voorbij zien komen, maar omdat ik weet dat ondernemen niks voor mij is, heb ik het boek nooit opgepakt. Toch ben ik altijd wel benieuwd gebleven. Na het lezen van dit boek, ben ik ontzettend blij dat ik het toch gedaan heb.

Het boek begint met een voorwoord. Meteen kon ik mij vinden in Femke. Er was meteen een connectie. Je komt van school af en dan? Veel van je klasgenoten hebben al een baan aangeboden gekregen, maar jij niet. Wat doe je dan? Solliciteren is niet zo makkelijk als het lijkt.

Niet alleen Femke schrijft over haar ervaring maar ook interviewt ze verschillende vrouwen. Ieder met hun eigen ervaring en tips. Het laat zien dat niet iedereen dezelfde weg bewandeld.
Precies daarmee staat het boek ook vol. Allerlei verschillende tips. Eén van mijn persoonlijke favorieten; “Nee is een hele zin en daar hoef je geen verantwoording bij te geven.”

Ik vloog door het boek heen. Door de korte hoofdstukken zit je voor je het weet al op de helft. Femke schrijft prettig en het boek loopt vloeiend door.

Het gaat niet alleen over ondernemen, maar ook over loondienst. Er staan ook hele goede tips in voor als je begint met solliciteren. Als ik in de toekomst van baan ga veranderen, dan pak ik sowieso dit boek erbij voor de tips.

Wat had ik graag dit boek gelezen toen ik klaar was met school. Het is niet alleen een aanrader voor studenten maar het is echt voor iedereen. Twijfel je tussen loondienst of ondernemen? Lees dan dit boek!

Recensie-exemplaar

Meer recensies van IrisReadsBooks