Sterker dan elk afscheid

IrisReadsBooks 07 oktober 2020
Een schrijver die omschreven wordt als de Italiaanse John Green. Dit boek heeft een gemiddelde van 4 sterren.

Het gaat over Michele. Hij is blind geworden waardoor hij zijn grote passie voetbal niet meer kan doen. Op een dag ontmoet hij Nina in de trein. Wij volgen hem in zijn verhaal. Ook zijn er stukken vanuit Nina geschreven. Dit zijn alleen maar dialogen. Ik moet zeggen dat ik hier nogal moeite mee had. Hierdoor kwam ik niet goed in het boek. Ik snap dat het geschreven is met dialogen maar het is niet helemaal mijn ding.

Hoe verder ik in het boek kwam, hoe beter het werd. Het boek is verdeelt in deel 1 t/m 4 en daarna de finale. Deel 1 vond ik nogal matig, zoals ik net al zei, kwam ik er niet goed in. Bij deel 2 werd het al een stuk beter. Hier krijg je ook iets meer duidelijkheid. Deel 3 vond ik duidelijk het sterkste deel. Alleen het laatste stukje verpestte het heel erg voor mij.

Persoonlijk vond ik het plot nogal voor de hand liggend. Ik zag het al vrij snel aankomen. Niet helemaal precies natuurlijk. Maar het verpestte voor mij wel veel. Ook door wat er in het derde deel gebeurde was ik er wel klaar mee.
Dan deel 4 en de finale. Dit pakte mij weer niet. Vooral door Michele. Ik kan niet zeggen waarom want dan spoiler ik.

De personages vond ik wel realistisch. Ze reageerde wel echt op de situaties. Tevens waren er leuke bijpersonages. Zoals Carlo, Flo en de scheikundeleraar.

Conclusie
Voor mij is Enrico niet de nieuwe John Green. Maar mocht jij van zulke boeken houden, dan raad ik je dit boek wel aan. Persoonlijk vond ik dit boek niks. Vooral door de schrijfstijl en de plots. Verder vond ik soms de zinnen wel erg lang. Als dyslect gaat het voor mij dan door elkaar lopen of ik raak de draad kwijt.
Wel een erg uniek verhaal over iemand die blind is. Dit is de eerste keer dat ik erover lees.
Als ik sterren zou moeten geven, dan blijf ik hangen tussen de 2 en 3 sterren. Voor nu doe ik daarom maar 3 sterren.

Ik heb dit boek gelezen voor de leesclub van @vibyoungadult. Hiervoor heb ik dit exemplaar mogen ontvangen, nogmaals bedankt.

Meer recensies van IrisReadsBooks