Een magisch, meeslepend verhaal

Iselleleest 30 mei 2020
****
'De ijzige verloofde - Christelle Dabos'

"Wanneer illusies verdwijnen, is de waarheid het enige wat overblijft."

Meestal schrijf ik een leeservaring meteen nadat ik het boek heb dichtgeslagen... Maar dit keer niet... Door de drukte van overdag en de pittige nachten van afgelopen week, besloot ik gisteren om het boek in bed uit te lezen.
Wat een goede beslissing was overigens... Daarna kon ik voldaan het licht uit doen en gaan slapen...
Even het boek laten bezinken. Evalueren wat ik van het boek vond...

Toen ik hoorde dat ik mocht meedoen met de #hebbanbuzz was ik zó ontzettend blij. Door de ambassadeurs van 'De ijzige verloofde' was ik namelijk erg nieuwsgierig geworden naar dit boek... Een boek dat vergeleken wordt met Harry Potter... Tja, dat moet ik wel lezen. Dus mooi dat ik dat nu kon doen.

De vergelijking met Harry Potter snap ik wel. Het boek is heel erg magisch en alles wordt beeldend beschreven. Christelle Dabos weet heel goed sfeer te creëren en de world building wordt goed gedaan. Soms waande ik me echt op de Pool. Daarnaast begint ieder hoofdstuk met een titel, wat J.K. Rowling ook bij haar serie over Harry Potter doet. Dus ja, ik snap de vergelijking wel. Alleen kan dit boek niet tippen aan de genialiteit van de Harry Potter serie.

Maar wat vond ik nou van dit boek? Magisch, goede world building, meeslepend verhaal, fantasierijk...
Ik had alleen wel wat moeite om in het verhaal te komen. Wat op zich niet gek is, want je moet wennen aan een hele nieuwe wereld.
De politieke stukken spraken mij ook niet zo aan, maar gelukkig liet de auteur die op een gegeven moment los en ging het verhaal echt lopen. Daarna wilde ik echt alleen maar verder lezen.
Voor mijn gevoel heb ik alleen de personages nog niet echt leren kennen. Sommige beweegredenen van personages kan ik (nog) niet volgen of vond ik soms wat kort door de bocht... Maarrr, gelukkig zijn er nog 3 delen om de personages beter te leren kennen.
Dát is het leuke aan series, soms komen de antwoorden in de volgende delen.
Dan kom ik tot de slot som: Erg leuk boek en ik kan niet wachten om in het volgende deel te beginnen. ****

Meer recensies van Iselleleest