Een oorlogsroman, mooi en kwetsbaar

'Waarom moet ik U tegen jou zeggen!' Karin Driegen
"Onbewogen, zonder een woord te uiten, blijven ze samen. Een moment. Een lange tijd. Een eeuwigheid."
Een mooi en kwetsbaar geschreven roman tegen het einde van de tweede wereldoorlog. Over het gezin van Douwe en Minnie, over hoe elk van hen zich staande houd in die erbarmelijke oorlogstijd. Hoe doe je dat, leven met elkaar, in armoede en angst. Hoe ga je met elkaar om als je werkt en daarnaast in het verzet zit. Hoe zorg je voor je kinderen als er amper te eten is en je man zo vaak en veel van huis is? "Deze roman gaat over moed, onmacht, onbegrip, spijt en vergeving" en maakt dat je Minnie en Douwe in je hart zult sluiten.
Karin heeft zich laten inspireren door haar grootouders hoewel het een fictief geschreven verhaal is geeft dat, wat mij betreft het boek nét dat extra's; sensibiliteit en kwetsvaarheid.
Karin, dankjewel voor het recensie exemplaar!

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes