De beste van M.W.Craven tot nu toe.

Jacques 06 april 2023
Het eerste hoofdstukje handelt over het mishandelen van een kluis waarbij nogal wat mens
en betrokken zijn. Het resultaat: een moord en een keramische rat die wordt achtergelaten. Rare jongens, die gemaskerde inbrekersbende.
Maar het wordt nog gekker. Christopher Bierman, Secret Service, is vermoord gevonden in een twee-onder-een kap woning, een pop-up bordeel, in Carlisle, de plaats waar toevallig ook een belangrijke intenationale top wordt gehouden. Met hoge Amerikaanse pieten. De kwakkiewerkster heeft het lichaam ontdekt.

Binnen een paar bladzijden heeft M.W. Craven zijn handtekening gezet in een fraaie thriller met bizarre wendingen. Niet in het minst is dat te danken aan de twee fraaie hoofdfiguren: de tegendraadse speurder Washington Poe en zijn razend intelligente maar een beetje wereldvreemde assistente, Tilly Bradshaw.
Maar met twee mooie hoofdrolspelers ben je er niet. Craven heeft ze verpakt in een fraaie thriller met vele wendingen en bijna oplossingen. De thriller is ontzettend gevat , bijna was het woord 'gezellig' gevallen maar het is de vraag of dit woord past bij al die 'stiff underlip' tiepetjes.

Dit zijn toch de thrillers zoals ik ze het liefst lees. Intelligent geschreven met de nodige humor, een goed plot en excentrieke hoofdpersonen. À la Monty Python dus.

Meer recensies van Jacques