Ik vink jou leuk

Jaimy Smeets 26 januari 2024 Auteur
Julia weet precies wat ze zoekt in een man en ze schroomt niet om dat uit te spreken. Ze is naarstig op zoek en vele dates zijn de revue gepasseerd, maar zodra ze te min vinkjes op haar lijstje kunnen afvinken, rent Julia hard weg.
Maar dan ontmoet ze Roan. Op het eerste gezicht kan hij flink wat vakjes vullen maar als ze hem beter leert kennen, veranderen toch ook veel vakjes in kruisjes. Inmiddels wordt Julia steeds verliefder. Wat is er belangrijker: haar gevoel of haar lijsjte?

Julia wordt direct heel duidelijk neergezet. Ik kan best lachen met de dates die ze heeft en haar manier van denken is in het begin ontzettend komisch, maar als ik erachter kom dat ze het allemaal wel erg serieus neemt, krijg ik een afkeer van haar.
Haar wensenlijstje voor de perfecte man bevat de meest bizarre eisen en na elke mislukte date weet ze dit lijstje ook nog uit te breiden. Roan is een frisse wind in het verhaal. Hij lijkt perfect bij haar te passen maar tikt toch niet alle vakjes aan. Ergens gun ik het Julia niet, om zo’n leuke vent aan de haak te slaan.
De overige personages zijn ook goed neergezet. Er zijn er direct enkelen waarvan ik meer wil lezen en ik ben dan ook nieuwsgierig wie we terug gaan zien in de volgende delen.
Ik vink jou leuk is namelijk het eerste deel in de ‘De juffen van de Klimop’-reeks.

Uiteindelijk wordt duidelijk waar Julia’s lijstje vandaan komt en moet ik mijn mening over haar bijstellen. Het is heel mooi hoe Eveline Heijnen een personage op deze manier kan neerzetten en de lezer uiteindelijk kan overtuigen dat er toch meer achter een personage schuilt. Het verhaal heeft een zekere diepgang die er op het einde pas echt uitkomt en die me absoluut naar meer laat verlangen. Ik hoop dan ook dat we nog iets over Julia lezen in de volgende delen want ze is toch wel in mijn hart gaan zitten.

Ik vink jou leuk is een verhaal met een lekker vaartje. Het heeft precies genoeg diepgang voor de lengte van het verhaal en weet als eerste in de reeks de nieuwsgierigheid aan te wakkeren.

Bedankt Loft Books voor het recensie-exemplaar van ‘Ik vink jou leuk’.

Meer recensies van Jaimy Smeets