weer een echte “King”

Jaimy Smeets 25 november 2019 Auteur
Van Thrillerlezers mocht ik Het instituut recenseren, bedankt Thrillerlezers en Boekerij voor het recensie-exemplaar.

In de nieuwste Stephen King worden we in het verhaal van Luke gezogen, hij is 12 jaar en op zijn zachts gezegd: zeer intelligent.
Luke staat op het punt om te worden ingeschreven op twee top universiteiten die zijn jonge leventje drastisch zullen veranderen.
Helaas is het niet deze gebeurtenis wat zijn leven veranderd, maar een ontvoering naar wat men het Instituut noemt.

In het Instituut wordt hij wakker in een kamer dat zíjn kamer lijkt - maar niet is. In een bed, wat zíjn bed lijkt - maar niet is.
Met kleren in de kast die van hem líjken - maar niet zijn.
Hij komt erachter dat hij niet de enige is die in dit Instituut wordt vast gehouden, maar leert al gauw zijn mede-bewoners kennen.
Stuk voor stuk jonge kinderen met speciale gaven.
Ze worden blootgesteld aan verschrikkelijke martel technieken om deze gaven te verbeteren en vervolgens te gebruiken voor zeer onorthodoxe doeleinden.
Het ziet er hopeloos uit voor Luke en zijn vrienden want hoewel hun voorgehouden wordt dat ze terug kunnen naar hun ouders als hun “dienst” erop zit, weten de kinderen dat niemand het Instituut levend verlaat.

Stephen King is zo goed in het vertellen van zijn verhaal, dat je ook gewoon alles gelooft en meevoelt.
Op het einde van het boek voelde ik de hoofdpijn en waande ik me zelf in het Instituut.
Gelukkig werd ik wel wakker in mijn eígen kamer in mijn eígen bed.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Jaimy Smeets