spannend verhaal

Saskia Noort – De nazaten

De cover vind ik niet mooi, want ik houd er niet van als er teveel en te grote letters over het plaatje staan. Het was mij eerst niet eens opgevallen dat er een gezicht van een vrouw op de achtergrond stond omdat de letters veel te overheersend zijn en daarom zou ik het niet oppakken als ik niet wist dat het een boek van één van mijn favoriete auteurs betreft.

Ik verwachtte een verhaal over gezinsperikelen, luxe, liefde, vreemdgaan, en een klein deel criminele activiteiten.
Criminele activiteiten waren er genoeg. Eigenlijk bevat het hele boek ontvoeringen, bedreigingen, moord, drugs en heel weinig over de andere dingen die ik had verwacht.
In het begin had ik even moeite om het verhaal te volgen omdat ik niet meer wist wie de personen waren waar het boek over ging. Het was zo lang geleden dat ik ‘De eetclub’ en ‘Debet’ heb gelezen.
Gelukkig kwam het allemaal terug naarmate het boek vorderde, en zat ik er gelijk goed in.
Karen is een moeder die alles voor haar kinderen over heeft omdat ze heel veel van hun houdt, van alle drie, al zien haar dochters Sophie en Annabelle dat anders.
Ik heb lang getwijfeld over wie Karen haar zoon Mik had ontvoerd, er waren zoveel mogelijke daders.
Het was een beetje teveel misdaad als ik het vergelijk met ‘De eetclub’en ‘Debet’ vind ik.
Die boeken lezen iets lekkerder weg. Saskia Noort wist mijn aandacht wel goed vast te houden, want ik las het spannende boek in één ruk uit omdat ik wilde weten wie er achter zat.
Aan het einde van het verhaal zat een wending die ik niet had verwacht, waarvan ik wel een brok in mijn keel kreeg en een beetje verdrietig gevoel.

Meer recensies van JantsjeReadingCatMom