Het spel is begonnen

Voor Thrillerlezers mocht ik het boek ‘Het resort’ van Phoebe Morgan lezen.
Het verhaal gaat over de hartsvriendinnen Felicity, Grace, Hannah en Alice die elkaar al een paar jaar niet meer hebben gezien. Er is vroeger iets voorgevallen waardoor ze alle contact met elkaar hebben verbroken. Al lezende door het boek kom je achter de oorzaak.

Grace, Hannah en Alice krijgen een uitnodiging voor een verjaardagsfeest in Botswana. De uitnodiging komt van Felicity, .
Ze twijfelen stuk voor stuk of ze er wel heen willen gaan, maar besluiten na veel wikken en wegen het toch te doen.
Felicity heeft tenslotte de tickets en het verblijf in de Lodge al voor hun betaald.
Ook hebben ze elkaar toch wel gemist en willen het eigenlijk toch goed maken.

“Quote: “ Het is te laat: het proces is in gang gezet. Het spel is begonnen.”

Recensie:

In het eerste deel van het boek lees je alles over Grace, Hannah en Alice.
Pas in het tweede gedeelte komt daar ook het leven van Felicity bij.
Het derde deel van het boek bestaat hoofdzakelijk uit Felicity en Grace.
Boven de hoofdstukken in het boek staat de naam van Hannah, Grace, Alice, Felicity.
Over die persoon gaat het hoofdstuk, over haar gedachten en ervaringen.

Je leert alles van de meiden, dat de meiden elkaar al kennen van jongs af aan toen ze nog bij elkaar op school zaten.
Na hun breuk is Felicity met haar vriend Nathaniel naar Amerika vertrokken,
komt Grace door een nare ervaring uit het verleden bijna niet meer buiten, Alice is lerares en woont met haar vriend Tom in een veel te duur huis, en Hannah is net moeder van Max geworden en voelt zich onbegrepen door haar partner Chris.

Eerst lijkt het alsof hun breuk door deze verschillen komt, maar hoe verder je in het boek komt, hoe meer je ontdekt dat er meer achter hun breuk zit.
Ik werd steeds nieuwsgieriger naarmate ik verder in het boek las. Mijn gedachten gingen alle kanten op. Zou Felicity er achter zitten of Nathaniel, of zijn zij ook slachtoffer? Pas aan het eind van het boek werd alles duidelijk.
Ik vind het knap van de auteur dat ze met zo weinig middelen, bijna alles speelt zich af in de lodge in Botswana, en met weinig personen een verhaal neer kan zetten wat steeds spannender wordt, waarvan je geen idee hebt hoe het in elkaar steekt.
Je krijgt veel aanwijzingen in het boek over wat er loos is, maar voor je gevoel heb je er niks aan omdat het op alles en iedereen van toepassing kan zijn.
Wel was er een ogenblik dat ik wist wie er achter zat, toen las ik verder en waren mijn gedachten weer anders, en pas op het eind bleek dat ik het bij het goede eind had. Ervaring van thrillers lezen misschien?
Het boek is met gevoel geschreven, want je voelt de angst en wanhoop van de vriendinnen.
Ook voelde ik op verschillende tijden medelijden met wat ze meemaakten.
Veel dingen uit het dagelijks leven komen aan bod. Zoals niet eerlijk zijn tegen elkaar, zich mooier voordoen dan ze zijn. Op social media komt dat dagelijks voorbij.

Ik vind het een goed verhaal en erg spannend. Ik heb eigenlijk maar één opmerking, ik had toch iets met de wilde dieren gedaan, zoals dat ze tegenover een gevaarlijk dier kwamen te staan en moesten vechten of vluchten voor hun leven.
Ik vond het een heerlijk boek wat ik moeilijk aan de kant kon leggen.

Meer recensies van JantsjeReadingCatMom