Drakenvlucht

Johanna Lime 13 december 2019 Auteur
Salomon Corlyn heeft met Drakenvlucht een uitgebreide wereld neergezet met Elfen, Draken, Mensen en allerlei wezens zoals Igaia's. De hoofdpersonages Arthirdan en Eyowine zijn Elfen die uit verschillende Elfenrijken komen, uit een sneeuwgebied en een bosrijke omgeving. Ze zijn goede vrienden. Samen vinden ze een klein draakje genaamd Elliot die is neergeschoten. Ze redden haar van hun grote vijand en willen de draak terugbrengen naar het rijk waar het vandaan komt. Maar dat is ver buiten het gebied van de Elfen en in onbekend gebied. Dus nogal een probleem.
De Elfen en de draak maken allerlei avonturen mee op hun reis om de draak naar huis te brengen.
Steeds wordt er een stukje onthuld van hoe het zo gekomen is dat een draak in het elfengebied kan zijn neergeschoten en welke rol Elliot hierbij zelf speelde.
Het verhaal is mooi, de omgeving wordt goed beschreven, de verhoudingen tussen de personages ook. Soms vond ik dat het nog wel iets spannender gekund had en laat de schrijver kansen liggen. Zoals wanneer de kapitein hen vindt als ze een zee moeten oversteken. Daar had ik meer actie verwacht.
Toch is dit een mooi verhaal, verteld door de elfen en ook vanuit het gezichtspunt van de draak.
Je leert als lezer de wereld van de Elfen en Mensen en van de Draken stukje bij beetje kennen.
Ik vraag me af hoe het nu verder gaat met Elliot en met Arthirdan en Eyowine.

Meer recensies van Johanna Lime