De liefdesbrief

Judith (juf-judith) 05 oktober 2023
Joanna is journaliste. Ze krijgt de opdracht om verslag te doen van de uitvaartdienst van de acteur Sir James Harrison. Tijdens de uitvaart zit ze naast een oud dametje, die niet goed lijkt te worden. Ze neemt haar mee naar buiten en brengt haar met een taxi thuis. Het vrouwtje is haar dankbaar. Niet lang daarna ontvangt ze een mysterieuze brief van dit vrouwtje. Wanneer ze haar wil opzoeken, blijkt ze onder bijzondere omstandigheden te zijn overleden. Joanna heeft door dat er iets niet helemaal klopt. Ze gaat op onderzoek uit.

Ondertussen moet ze van haar baas een interview houden met de kleinzoon van Sir James, die jaarlijks een beurs mag uitreiken aan talent. Joanna valt voor hem en hij voor haar. Ze heeft echter ook door dat hij een player is en is hij eigenlijk wel te vertrouwen? Ook ontmoet de zijn zus, een bekende actrice, waarmee een fijne vriendschap ontstaat. Zij vertelt Joanna ook enkele geheimen, maar kun je die als journalist eigenlijk wel voor je houden?

Tijdens haar onderzoek ontdekt Joanna dat er gevaarlijke mensen zijn die de brief in handen willen krijgen en willen voorkomen dat Joanna meer ontdekt. Deze mensen willen haar koste wat het kost tegen houden.

Een mooie thriller van Lucinda Riley. Ik heb genoten van dit boek als audioboek in woon-werkverkeer. De voorleesstem was fijn en het verhaal meeslepend, waardoor ik zowel op de fiets als in de auto heel graag wilde horen wat er verder zou gebeuren. De spanning is mooi opgebouwd, waardoor het nooit heel spannend wordt, maar je als lezer wel heel graag wilt weten hoe het verhaal verder gaat.

Dit boek luisterde ik via #koboplus

Meer recensies van Judith (juf-judith)