Daniëls Belofte

Judith (juf-judith) 10 februari 2024
Daniel Bellamy is de jongste zoon van de graaf van Ridgewood. Daniel werkt in 1905 op Cambridge als professor. Elisabeth zit regelmatig op de stoep bij het kantoor van Daniel. Ze wil graag zijn lezingen bijwonen, maar vrouwen zijn nog niet toegestaan. Elisabeth blijft echter vechten voor haar ambities en gelijke rechten. Wanneer ze tijdens een regenbui helemaal doorweekt is, kan Daniel niets anders dan haar zijn kantoor binnen laten. Ze vraagt hem haar boek te lezen. Daniel beloofd dit te doen, wanneer zij met hem meegaat naar het landgoed Ridgewood voor een kleine samenkomst die zijn vader heeft georganiseerd. Hij hoopt zo de koppelpogingen van zijn vader te kunnen dwarsbomen. Hij rekende echter niet op de aantrekkingskracht tussen hem en Elisabeth.

Ruim honderd jaar later raakt Rose haar baan kwijt, omdat twee jongere mensen goedkoper zijn. Wat moet ze nu? Ze heeft niet alleen zichzelf, maar ook haar twee jonge kinderen om voor te zorgen.
Wanneer haar favoriete auteur een lezing houdt bij de plaatselijke boekhandel gaat Rose even luisteren samen met haar kinderen. Dit blijkt geen goed idee te zijn, want door haar kinderen valt de boekenstapel om. Ze durft deze boekhandel nooit meer in. Dan loopt ze de schrijver een week later letterlijk tegen het lijf….
Er wordt contact met Rose opgenomen door een onbekende Nederlandse vrouw die haar vertelt dat ze familie zijn. Samen gaan ze op onderzoek naar hun familiegeschiedenis.

Dit boek is het tweede deel van de Ridgewood Hall serie en opnieuw een schitterend boek. De verhaallijnen van het heden en verleden zijn op een mooie manier met elkaar verweven. Ik leefde mee met Rose, die niet het makkelijkste leven heeft en al jaren lang op zoek is naar liefde in haar leven. Ook vond ik het historische element met de suffragettes erg mooi beschreven. Ik kijk ernaar uit om ook het laatste deel van deze serie te lezen, maar probeer het moment nog even te rekken omdat ik eigenlijk geen afscheid wil nemen van Rose en Flora.

Meer recensies van Judith (juf-judith)