De derde persoon

Jufelsie 12 augustus 2019
Het eerste boek wat ik las van Matthew Quick was Sorta like a rockstar. Wat een geweldig boek vond ik dat. Nu is een nieuw boek uit De derde persoon. Ook dit verhaal is intrigerend en heb ik meteen uitgelezen.
Het verhaal bestaat uit twee delen. In het eerste deel maak je kennis met Nanette O’Hare. Ze woont bij haar ouders, is een goede leerling en houdt van voetballen. Op school luncht ze regelmatig met Mr. Graves, één van de leraren.
Op een dag krijgt ze van hem een doosje met een paperback, getiteld The Bubblegum Reaper (geschreven door Nigel Booker). Die avond begint ze het boek te lezen. Wanneer ze het boek uit heeft, heeft ze het gevoel dat het verhaal niet af is. Ze wil weten hoe het met de hoofdpersoon, Wrigley, afloopt. Ze besluit de auteur op te zoeken en vanaf dat moment staat haar leven op z’n kop. Naast het contact met Nigel Booker, krijgt Nanette er een vriend bij … Alex. Met hem heeft ze gesprekken, die ze met niemand anders kan houden. Hij is bijzonder en krijgt een “speciale” rol in haar leven. Dit wordt in het tweede deel van het boek nog meer duidelijk, wanneer Nanette wil weten wie ze zelf is.
De derde persoon is een verhaal over pesten, emoties, hoop, vriendschap en liefde. Je leest het vanuit het oogpunt van Nanette en volgt een deel van haar leven. De situaties worden zo beschreven dat je de perfecte voorstelling krijgt en helemaal de emoties/gevoelens herkent. Door het boek spelen de verschillende relaties die Nanette heeft een grote rol. Elke van deze relaties heeft een doel, waar iedere lezer een goed beeld van krijgt.
De titel van het boek maakt je nieuwsgierig naar ‘de derde persoon’. Ik ga niks verklappen, ontdek het zelf in dit prachtige nieuwe boek van Matthew Quick.

Meer recensies van Jufelsie