De gigantische koffer

Jufelsie 09 september 2019
In mijn groep zit een kleuter waarvan de ouders gescheiden zijn. Wat is het dan fijn om een boek voor te lezen waar het verhaal gaat over gescheiden ouders.
Kelsey reist op en neer: van papa’s huis naar mama’s huis en een week later weer terug. Het liefst wil ze in één huis wonen en dat haar ouders op bezoek komen, maar dat gaat niet gebeuren. Ze sleept nu een grote koffer mee, die elke keer een beetje voller wordt.
Mijn kleuters hebben genoten van De gigantische koffer. Het verhaal is zo herkenbaar, ze riepen meteen dat de ouders van Kelsey gescheiden zijn en waren nieuwsgierig naar de dingetjes die mee in de koffer gingen. Er zitten grappige situaties in het verhaal. Zo neemt Kelsey de hond mee in de bus. De buschauffeur laat weten dat honden niet mee mogen, terwijl de andere passagiers de meest vreemde dieren bij zich hebben! In het verhaal zit ook een boodschap… het is goed om iets uit te proberen. Vaak blijkt het goed af te lopen, al gaat het ook wel eens een keer mis.
In de koffer gaan steeds dezelfde spulletjes mee, de herhaling is prettig voor jonge kinderen. In de klas hebben we ook een koffer gepakt en volgeladen met spulletjes. Elke keer mocht een kleuter iets nieuws verzinnen. Er gingen de meest gekke dingen mee!
Mijn kleuters vonden de illustraties prachtig. Ze ontdekten dat het verhaal in de herfst afspeelt, er waaien immers veel blaadjes rond. Ook konden ze zich heel goed voorstellen hoe zwaar de koffer werd en voor Kelsey moeilijk te tillen was. Dit leverde lachwekkende situaties op.
De gigantische koffer… een fantastisch prentenboek wat zeker een plaatsje verdient in jouw koffer.

Meer recensies van Jufelsie