Ontmasker het spook van de pannenkoekenboerderij?

Jufelsie 22 maart 2024
In het Appeldal is het superfijn. Daar woont oma Astrid in een oude boerderij: de pannenkoekenboerderij. Je kunt daar fijn paardrijden en de lekkerste appeltaart eten. Iedereen komt er graag, vooral Tess, Emma en Mats. Ze verzorgen daar enkele paarden en ze komen er voor Wortel. Wortel is een grappige mini-pony en niemand weet dat hij erg slim is.
Wanneer er vreemde dingen gebeuren op de pannenkoekenboerderij moet dat uitgezocht worden. Tess, Emma en Mats verdenken Jasper. Jasper is net, met zijn ouders, in het Appeldal komen wonen. Gelukkig is daar Wortel. Hij weet samen met de kinderen het spook van de pannenkoekenboerderij te ontmaskeren.
Inspecteur Wortel – Een detective op vier hoeven! Is een vrolijk verhaal geschreven door Michaela Holzinger. Een verhaal om voor te lezen of zelf te lezen door kinderen vanaf 7 jaar.
Voordat het avontuur begint, maken we kennis met de vier kinderen en Wortel, de hoordrolspelers in dit verhaal. Naast hun portret staan enkele bijzonderheden vermeld. Wortel maakt meteen indruk. Hij is slim en de beste spion van de wereld… daar willen we achter komen!
Het verhaal is verdeeld in hoofdstukken. Elk hoofdstuk heeft een titel met een leuke opmerking erbij. Het prikkelt de nieuwsgierigheid en maakt ons enthousiast. Er gebeurt veel op de pannenkoekenboerderij maar alles is goed te volgen. Wortel trekt de aandacht en daagt ons uit om zijn geheime taal te ontmaskeren. Samen met Tess, Emma, Mats en Jasper proberen we zijn signalen op te vangen en maken we een lijst met geheimtaal. Het gedrag van neef Guido vinden we opmerkelijk en de spanning stijgt wanneer er bewijzen gezocht worden om het spook te ontmaskeren. Het boek kunnen we moeilijk wegleggen, we willen weten hoe het avontuur verder gaat.
Tussen de regels door staan er illustraties. Deze zijn getekend door Katja Schmiedeskamp. Ze zijn kleurrijk, vrolijk en sfeervol. Ze sluiten perfect aan bij het verhaal en zorgen ervoor dat we het verhaal intens beleven.
Inspecteur Wortel – Een detective op vier hoeven! Is deel 1 van de serie over de slimme pony Wortel en de rechercheurs uit Appeldal. We kijken uit naar deel 2.

Meer recensies van Jufelsie