Ik ben een tijger. Wat ben jij?

Jufelsie 28 augustus 2019
Het prentenboek Ik ben een tijger is echt hilarisch. Mijn kleuters hebben geconcentreerd naar het verhaal geluisterd. In dit boek ontmoet je muis. Hij probeert alle dieren te overtuigen dat hij een tijger is. Dat valt niet mee. Overtuigd van zichzelf loopt hij even later weg en ziet zijn spiegelbeeld in het water. Is hij wel een tijger?
Mijn kleuters vonden muis stoer. Het kleine dier probeert heel simpel das, vos en slang te overtuigen. Zelfs een echte tijger komt tegenover hem te staan. Het stoort muis niet. Tijdens het voorlezen heb ik de illustraties getoond. Deze zijn fantastisch, eenvoudig maar ze komen krachtig over. De kleuters zagen een kleine muis grommen, heel slim een paardenbloem pakken en trots alle dieren een andere naam geven. Hier moesten ze erg om lachen. Grappig hoe die kleine muis, de andere dieren om zijn vingers windt. Ze waren vooral verbaasd dat muis niet werd opgegeten…
Dit prentenboek is uitermate geschikt om na het voorlezen een gesprekje te houden over je zelf zijn, waar ben je trots op en wat wil je dat anderen van jou zien.
Ik ben een tijger. Wat ben jij?

Meer recensies van Jufelsie