Ik ben ik en jij bent jij

Jufelsie 23 september 2019
Wow, wat een uitnodigende voorkant heeft het prentenboek Ik ben ik en jij bent jij. Hierop staat de hoofdpersoon, een meisje met verschillende dieren afgebeeld. Ze staan gezellig bij elkaar. Deze vrolijkheid zien we ook in het boek. Hierin staan dat er heel veel verschillen zijn tussen mensen en dat sommige dingen ook hetzelfde zijn. Dat is juist fijn en ook heel grappig. Met weinig tekst laat de auteur Karl Newson ons op een positieve manier alle tegenstellingen zien o.a. aardig en kwaad, stil zitten en gaan, warm en koud, boven en onder. We drinken allemaal, maar ieder op een eigen manier. Zwemmen kunnen we ook, maar de een wat verder dan de ander. Op het eind van het verhaal zijn we allemaal stil en vallen in slaap. De illustraties hierbij zijn fantastisch. Deze zijn kleurrijk, grappig en sluiten aan bij de tekst. Je blijft er naar kijken, vooral de laatste afbeelding is geweldig waarop het meisje bovenop alle dieren in bed ligt! Iedereen accepteert elkaar.
Ik ben ik en jij bent jij een mooi verhaal om kinderen te laten zien, dat iedereen er mag zijn.

Meer recensies van Jufelsie