Jij bent bijzonder

Jufelsie 18 augustus 2019
Op de voorkant zie je haar al staan: Kiki, een poes met een witte vacht. Alleen… wanneer Kiki in de spiegel kijkt, vindt ze haar vacht maar saai. Ze wil BIJZONDER zijn. Vol enthousiasme pakt ze haar kleurdoos en maakt zichzelf mooi. Haar vrienden reageren niet super enthousiast en Kiki loopt teleurgesteld en boos weg. Ze ziet de verfpotten niet staan en PATS! De verf spettert in het rond. Dan klinkt vanuit onverwachte hoek ‘Wat ben je mooi!’ Is Kiki nu blij met haar paarse vacht of maakt haar witte vacht haar toch BIJZONDER?
Jij bent bijzonder is een prachtig verhaal over je zelf zijn, je bent mooi zoals je bent en over het geven van complimentjes. Dit verhaal is een mooi uitgangspunt om hierover met kinderen in gesprek te gaan.
Geweldig vind ik dat in het boek verschillende kleuren aan bod komen. Zo leren jonge kinderen de kleuren snel en herkennen ze deze kleuren in hun omgeving.
Leuk, om dan een spelletje te spelen… Kiki tekent oranje rondjes op haar achterpoten. Zoek iets in de kleur oranje.
Ik ben fan van Sam Loman. Zijn illustraties zijn vrolijk en sfeervol. Ze sluiten perfect aan bij het verhaal en nodigen je uit om er naar te blijven kijken.
Jij bent bijzonder , een boek wat een speciaal plekje in mijn klas krijgt!

Meer recensies van Jufelsie