Teckel Tokkel op vakantie

Jufelsie 27 mei 2020
Jippie, Teckel Tokkel op vakantie, een boek met nieuwe voorleesverhalen waarin Teckel Tokkel weer van de partij is. Teckel Tokkel is de hond van Basiel. Ze zijn onafscheidelijk en beleven samen heel veel avonturen. Alles wat ze meemaken is voor jonge kinderen heel herkenbaar. Het is hun belevingswereld.
In dit boek is het zomer. Op een warme dag maakt Basiel zijn zwembadje gereed in de tuin, gaat hij met vrienden barbecueën en stapt de trein in om samen met zijn moeder een paar dagen aan zee door te brengen. Basiel geniet volop en doet nieuwe ervaringen op. En Tokkel… die kan heel onschuldig kijken, maar ondertussen voor wat hilariteit zorgen. Zo staat hij plotseling ‘onschuldig kijkend’ midden in het zwembadje, vangt hij een muis en loopt een egel achterna in de tuin. Het strand vindt hij geweldig. De wind waait langs zijn oren en samen met Basiel kijkt hij naar een zeehondje, wat is aangespoeld.
De verhaaltjes zijn vrolijk en prettig om voor te lezen. Mijn kleuters waren betrokken en konden hun aandacht tot het eind erbij houden. Ze leren wat een babbelkous is en wat wulken zijn. Dit wordt op een fijne manier verhalend in de tekst uitgelegd.
Ina Hallemans heeft gezorgd voor prachtige, kleurrijke illustraties. Ze zijn vrolijk grappig en sfeervol. Vooral Tokkel, die getekend is als barbecue worstje… mijn kleuters kwamen niet meer bij.
Laat de zomer maar snel komen. Met Teckel Tokkel op vakantie is het dolle pret.

Meer recensies van Jufelsie