Wensen naar een vervolg..

jufveronique 03 december 2022
Mijn wensen voor dit prachtige boek van auteur @Sandrajpaul zijn weer ingelost. Ze heeft me weer weten te verrassen met een nieuw verhaal dat me vast hield tot aan de laatste bladzijde. Dank je wel voor dit recensie-exemplaar.

Voor zijn jonge leeftijd heeft Simon het toch nog niet zo gemakkelijk gehad. Zijn vijf jaar jonger broertje is geboren met een levensbedreigende ziekte. Een ziekte die heel veel zware invloeden heeft op het ganse gezin.
Op het moment dat het slechter gaat met zijn broer, krijgt hij ook een steeds terugkerende nachtmerrie. Een droom waar hij iedere keer net ontwaakt voor hij een beslissing kan nemen of hij de aangereikte hand zal aannemen? De vragen die hij bij deze droom heeft, blijven maar toenemen. Een antwoord lijkt er niet te komen, tot zijn broer heel snel achteruit gaat en de dokters hem niet meer kunnen helpen. Is die droom een kans om zijn grootste wens te laten uitkomen?

Een cover en een titel die mij en waarschijnlijk u ook, doet wegdromen van een fantasierijk verhaal. Maar van zodra je de eerste bladzijde omdraait, krijg je een koude douche en beland je met beide voeten gewoon weer op de grond. Emoties laaien op en op sommige momenten zat ik zelfs met een krop in de keel. Het doet je nadenken over situaties die voor sommige kinderen jammergenoeg realiteit zijn. Sandra heeft dit knap weten weer te geven. Als je al boeken van de schrijfster gelezen hebt, zal je zeker hier en daar wel iets herkennen. Kinderen ( en ook volwassenen) krijgen in het boek hedendaagse beslommeringen mee, zodat ook jij je onmiddellijk weet in te leven in het verhaal. Het zou een verhaal kunnen zijn, die zich afspeelt naast jouw deur.
Hoofdstukken beginnen met een toverhoed en een toverstaf waardoor je wel meekrijgt dat magie de bovenhand krijgt. Op sommige pagina’s zijn er ook zwart-witte tekeningen waar jongere lezertjes zeker blij zullen mee zijn. Een prachtig fantasierijk verhaal met een open einde. Is Sandra klaar met dit verhaal of wensen we allemaal naar een vervolg?

Meer recensies van jufveronique