Voor kinderen die houden van strips, is dit een leuke afwisseling.

jufveronique 14 december 2019
UHH ….Hoi allemaal willen jullie weten wat ik lees? Weer zo’n dom stripboek.

Dit zijn niet mijn woorden, maar de woorden van Gina. Gina is een van de personages uit de zevende hardcover van Niek De Groot. Helemaal niet een van zijn beste vriendinnen, maar ze hoort gewoon bij het verhaal! Net zoals Deuteronium, meester Klavier, Bibi, Amanda, Teddy, mevrouw Pruiser, …. Wil je meer weten over hen, kan ik je alleen aanraden om dit boek te gaan lezen.

Voor mij was dit mijn eerste Niek De Groot, maar dit boek was wel reeds de zevende op de stapel van tien.

Het is genieten om stukjes van het verhaal te lezen en dan tussendoor Niek zijn strips te lezen. Soms 2 bladzijden vol, soms gewoon als tekening ter aanvulling op het geheel. De prenten zijn in tegenstelling met de cover allemaal in zwart/ wit. Wat natuurlijk volledig past in het geheel van het boek.

Deze manier van schrijven heeft me op geen enkel moment verveeld. En ik kan me voorstellen dat voor kinderen die houden van strips dit boek een leuke afwisseling is. Ik raad het boek aan voor kinderen vanaf 9 jaar. Jonger kan ook maar dan moeten ze wel al wat leeservaring hebben. Ook voor kinderen die ouder zijn en niet zo van lezen houden, zou dit wel een start kunnen zijn om toch boeken te gaan lezen.

Meer recensies van jufveronique