Voor alle (jonge) lezers

Daaf Duif is een duivelijke detective. Samen met zijn vriend probeert hij bij de mensenvrouw te wonen, maar er is een (groot, harig, gevaarlijk) probleem.. Daar woont ook een kat.

Samen bedenken ze steeds opnieuw een plan om de kat weg te jagen. Doordat niet meteen het eerste plan slaagt en ze steeds een nieuw plan bedenken, blijft het een boeiend verhaal.

De tekst wordt ondersteund door veel illustraties en sommige delen zijn zelf helemaal in stripvorm door de praatwolkjes etc. Het verhaal is opgezet alsof de duiven het hebben getypt met een typemachine en daar is het lettertype ook op uitgekozen. Ik vond dat een goed gekozen detail!

Voor lezers die veel plaatjes willen, maar ook voor creatieve lezers. Voor lezers die van dieren houden en lezers die gekke ideeën hebben. Eigenlijk voor alle lezers vanaf een jaar of 8.

Bedankt voor dit exemplaar @fontainekind @deleukstekinderboeken . Dat ik het boek gekregen heb, heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars